Charity: BBC donates millions from interview with Lady Di

The contents in the “archives” were created and posted by the previous owners of this website. We are not responsible for any misleading or incorrect content that is posted here.

To charities
BBC donates millions from interview with Lady Di

After the BBC had to pay compensation to people for the fraudulent interview with Lady Di, the broadcaster will now donate the proceeds to charities. The millions will go to organizations that have supported the Princess of Wales during her lifetime.

The British BBC says it has donated the proceeds of a legendary interview with Princess Diana that was fraudulently obtained. The public broadcaster said the £1.42 million (€1.64 million) went to charity. That is why seven organizations were selected whose interests were supported by Lady Di, including the homeless aid organization Centrepoint and the National Aids Trust.

In the explosive November 1995 interview, Princess Diana spoke about her troubled marriage to the British heir to the throne, Prince Charles, his affair with Camilla Parker Bowles, and her own infidelity. The conversation was awarded with several television awards. Diana and Charles divorced shortly after the interview. On August 31, 1997, Diana died at the age of 36 after her car collided with a bridge pier during a paparazzi chase in Paris.

The explosive interview with Diana was obtained by the then-unknown journalist Martin Bashir by unfair means: he showed Diana’s brother Charles Spencer, among others, fake bank statements showing that court employees were paid to spy on Lady Di. She then agreed to the memorable interview about her failed marriage. The interview gave Bashir a huge boost to his career. He later interviewed several other stars such as pop icon Michael Jackson.

Court finds fraudulent methods used by BBC

In an independent report released in May 2021, former Supreme Court Justice John Dyson found that Bashir was using fraudulent methods. He criticized the BBC for their handling of the case. In the case, the BBC has already paid compensation to several victims. Diana’s former private secretary, Patrick Jephson, received funding, as did graphic designer Matt Wiessler, who denounced the dishonest conduct of the legendary interview.

In July, BBC boss Tim Davie said Prince William and Harry’s former nanny also received “significant damages” for “false and malicious” claims. According to Alexandra Pettifer’s lawyer, the false claims that the nanny was having an affair with Prince Charles were made “in the context of BBC Panorama’s efforts” to get an exclusive interview with Diana.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *